Projeto Bilingue

BILINGUE – Magic Bear School

O projeto educacional bilíngue tem por objetivo trazer para dentro da escola o que há de mais atual e eficiente no ensino de outro idioma, e possibilitar que os alunos adquiram fluência.

O idioma é parte integrante da construção de uma cultura. Por isso, não é suficiente ensiná-lo como um conjunto de regras gramaticais. Em vez disso, a língua deve ser usada para abordar os mais diversos assuntos, curriculares ou não.

Essas são algumas atividades do nosso Programa Bilíngue Magic Bear School:
Estudamos sobre os cumprimentos no distanciamento social, emoções e sentimentos.

Celebramos o Dia Internacional das Mulheres.
Comemoramos a St. Patrick’s Day e Valentine Day;

Durante essas atividades os alunos foram capaz de desenvolver a concentração, agilidade, pensamento crítico e criativo, assim como o passado cultural.

Os alunos têm aprendido nas aulas de Inglês, como descrever outras pessoas (fisicamente e sobre a personalidade), a fim de usarmos essas habilidades no nosso primeiro projeto: O Amigo secreto!

The bilingual educational project aims to bring into our school the most current and efficient teaching of another language, and to enable students to acquire fluency.

Language is an integral part of building a culture. So it is not enough to teach it as a set of grammatical rules. Instead, the language should be used to address the most diverse subjects, curricular or not.

These are some activities of our Bilingual Project Magic Bear School.
We studied about Social Distance Greetings, Emotions and Feelings.
We celebrated the Internacional Women’s Day.
We celebrated St. Patrick’s Day and Valentine Day;

During these activities, the students were able to develop concentration, agility, critical and creative thinking, as well as cultural background.

Students have learned in the English classes, how to describe other people (observing their physical appearance and personality traits), in order to use these skills in our first project about Easter Day. It’s what we call “Secret Friend”!